CENTRUM MŁODEGO ODKRYWCY 2015

tel:  535 295 464

E-mail: info@cmo.edu.pl

{ "Description": "Plik weryfikujący własność domeny pakietu Microsoft 365— umieść go w katalogu głównym witryny internetowej", "Domain": "cmo.edu.pl", "Id": "438ad8d5-ea88-4028-b181-c8a7072df266" }

PROGRAMOWANIE W ŚWIECIE MINECRAFT

 

Zajęcia dla wszystkich pasjonatów gry Minecraft oraz gier komputerowych!

 

 

wyślij zapytanie

Programowanie Minecraft

Dlaczego Minecraft?

 

Minencraft jest wirtualną przestrzenią kreatywną,  w której użytkownicy z sześciennych bloczków (niczym klocków Lego) budują kawałki światów: mapy i budynki dla ruchomych figurek postaci i zwierząt. Gra ta jest atrakcyjna i przyjazna dla ucznia oraz umożliwia  prawie w niezauważalny  sposób łączyć naukę z zabawą i przyjemnością, zwiększając tym samym  motywację  uczniów do nauki. Jest ona również idealnym narzędziem do rozwijania kompetencji związanych z kreatywnością, rozwiązywaniem problemów, a także zarządzaniem posiadanymi zasobami. Gra wymaga od uczestnika wykazania się licznymi umiejętnościami (w tym intelektualnymi), zrozumienia złożonych procedur, zapamiętania wielu informacji oraz podejmowania decyzji i przewidywania ich konsekwencji.

Na czym polegają warsztaty?

 

Przy wykorzystaniu tej popularnej gry uczestnicy poznają tajniki programowania aby w kolejnym etapie tworzyć własne programy wykorzystując wersję gry Minecraft Education Edition. Kursanci wykonują misje na specjalnie przygotowanych mapach edukacyjnych w grze. Aby je zaliczyć konieczne jest zrozumienie podstaw programowania m.in. czym są pętle, warunki lub zmienne. Poszczególne komendy podstawowe przeciąga się ze specjalnej listy – są to kolorowe puzzle, które należy odpowiednio ułożyć na ekranie, następnie wpisując określone wartości umieszczające na przykład obiekty na planszy.

Każde spotkanie to nauka w świecie gry Minecraft i zadania rozwijające cyfrowe kompetencje społeczne.

Zajęcia mają na celu:

 

  • sprawdzanie możliwych rozwiązań problemu, czyli wprowadzanie poprawek do stworzonych algorytmów, udoskonalanie ze względu na zdefiniowany cel lub przyjęte założenia;

  • rozwijanie myślenia komputacyjnego tj. analizowanie problemów oraz tworzenie ich rozwiązań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych - gry Minecraft;

  • układanie i programowanie algorytmów - układanie w logicznym porządku instrukcji w grze Minecraft (korzystanie z Minecraft Education Edition). Uczestnik formułuje w postaci algorytmów, zapisanych w różnej postaci, polecenia składające się na: znane uczniom algorytmy z różnych przedmiotów, np. pisemnego wykonania działań matematycznych; osiągnięcie postawionego celu, w tym znalezienie elementu w zbiorze nieuporządkowanym lub uporządkowanym; porządkowanie różnorodnych elementów zgodnie z ustalonym kryterium; 

  • projektowanie, tworzenie oraz zapisywanie w wizualnym języku programowania pomysłów historyjek, rozwiązania problemów oraz prostych algorytmy wykorzystując polecenia sekwencyjne, iteracyjne i warunkowe oraz zdarzenia jednoczesne;

  • rozwijanie umiejętności związanych z pracą zespołową, komunikacją (wymiana informacji i ich analiza), pełnieniem funkcji członka grupy lub jej lidera, oceną pracy własnej oraz współgraczy, przyjmowaniem odpowiedzialności za powierzone zadania.

 

Zapisy / płatności / promocje

 

Warsztaty przeznaczone są dla dzieci od 7 lat.
Wymogiem uczestnictwa w zajęciach jest podstawowa umiejętność czytania
i liczenia.

 

Czas trwania kursu semestralnego:  7-9 spotkań x 60 min.

 

Zajęcia odbywają się średnio co 2 tygodnie (w zależności od dni wolnych) od lutego do maja/czerwca.

 

Cena standardowa:  60 zł za zajęcia

 

Promocja:

 

  • płatność jednorazowa: 350 zł (7 zajęć)

  • ratalna: 2 x 190 zł

 

Chęć płatności w ratach prosimy wpisać w UWAGACH.

 

Przy zapisie większej liczby osób (rodzeństwo/znajomi): -5%

 

Warunkiem rezerwacji miejsca na kursie jest wpłata zaliczki w ciągu 3 dni od dnia otrzymania maila z potwierdzeniem zapisu.

 

Minimalna liczba dzieci w grupie: 5. Przy mniejszej liczebności grupy zastrzegamy sobie prawo do odwołania kursu.

GRAFIK ZAJĘĆ

 

Czwartek

SOBOTA

 

Szkoła Podstawowa nr 355

ul. Ceramiczna 11
(Białołęka)

 

 

Academy of Language

ul. Rydygiera 11/u.7

(Żoliborz) godz. 11.00-12.00

 

Wtorek

SOBOTA

Szkoła Podstawowa nr 80

ul. Aspekt 48 
(Bielany)

 

Academy of Language

ul. Rydygiera 11/u.7

(Żoliborz) godz.12.15-13.15

 

 

FORMULARZ ZAPISU